THIS IS EVOLUTION

05.01.2014 18:19

Många ateister och otroende brukar säga; Människor har bara funnits i 2,500000 år, hur kan Eva och Adam skapats samtidigt som Jorden?.Detta är enligt mig den rimligaste teorin om våran utvecklig! Om ni tycker att jag endast är ute och cyklar så ber jag er att försöka motbevisa denna teori. Lycka till!

 
Tidernas beynelse. 
De flesta i denna materialistiska värld tror blint på Darwins evolutionsteori. EvolutionsTEORI. en Teori. En obevidsad Teori också för den delen. Jag förstår att den känns rätt rimlig och bekväm men sanningen behöver inte vara bekväm, den måste vara sann.
Ni bör veta att i Bibeln, Koranen och Toran förklaras evolutionen lite anorlunda. Eva och Adam, remember? Vist berättas bibelns texter om hur Gud skapade Adam och Eva utav lera och hur ormen lurade dom att äta utav ett förbjudet äpple, som historier för barn, som underhålling endast. Men ni troende! Varför lägger ni aldrig en andra tanke på detta? Om det är det som står i boken med ord direkt från eran Gud?
I min teori så förklaras detta på ett rimligt sätt, om ni orkar läsa. 
I alla heliga texter så förklas det att vi kom fån Eva och Adam, som satte sin fot på denna jord tack vare den synd Eva gjort när hon åt av äpplet, ellerhur?
Okej, så om Eva och Adam var först på denna jord, helt ensama, så borde de väll rimligtvis vara större än oss. 2st  1,5 m människor ensamma på denna stora jord? Låter inte särskilt rimlig. Speciellt inte eftersom att forskingen har BEVISAT att vi har krympt i storlek. 
Inom islam så finns det också en gammal hadith som lyder:
 
Narrated Abu Huraira: 
The Prophet said, "Allah created Adam, making him 60 cubits tall. When He created him, He said to him, "Go and greet that group of angels, and listen to their reply, for it will be your greeting (salutation) and the greeting (salutations of your offspring." So, Adam said (to the angels), As-Salamu Alaikum (i.e. Peace be upon you). The angels said, "As-salamu Alaika wa Rahmatu-l-lahi" (i.e. Peace and Allah's Mercy be upon you). Thus the angels added to Adam's salutation the expression, 'Wa Rahmatu-l-lahi,' Any person who will enter Paradise will resemble Adam (in appearance and figure). People have been decreasing in stature since Adam's creation.[1]
Narrated Abu Huraira: The Prophet said, "Allah created Adam, making him 60 cubits tall. When He created him, He said to him, "Go and greet that group of angels, and listen to their reply, for it will be your greeting (salutation) and the greeting (salutations of your offspring." So, Adam said (to the angels), As-Salamu Alaikum (i.e. Peace be upon you). The angels said, "As-salamu Alaika wa Rahmatu-l-lahi" (i.e. Peace and Allah's Mercy be upon you). Thus the angels added to Adam's salutation the expression, 'Wa Rahmatu-l-lahi,' Any person who will enter Paradise will resemble Adam (in appearance and figure). People have been decreasing in stature since Adam's creation.
 
Jag kan förstå att vissa inte vill tro på att dessa hadither är sanna men jag ber er att tänka lite på om det jag säger verkar logiskt eller inte. Sedan vill jag även att ni fortsätter läsa.
Så 60 cubits: 27,43200 meter. Två människor på denna jord som var ca. 27 meter långa. Dessa människor fortplantade sig. Då kanske det fanns 7 stycken lika långa människor. De fortplantade sig igen, då kanske det blev 20 människor. osv,osv. Hur många år tror ni att det tar att komma upp till ca 7 miljardermänniskor? Jo, länge, kanske till och med så länge som världen existerat? 
Speciellt om det är som det står i de heliga texterna att människorna levde i flera 100 år på den tiden. Ta fram din bibel om du inte tror mig!
Om ni orkat läsa enda hit så undrar ni säkert, ahmen dinosaurerna då? Detta har jag också svar på! Dinosaurerna var stora, right? Men inte större än 30 meter vad jag vet. Och om människorna då var ca. 30 meter också, plus människornas kreativa och unika hjärnor så borde inte dinosaurerna varit så stort hot för oss. Kanske var det till och med vi människor som utrotade dom! 
Så varför har dinosaureben hittas och inte jättemänniskoben? Jo för att människorna på den tiden var så få?, inte kan de funnits mycket ben som vi lämnat efter oss. Om vi kanske på 300 år bara varit 50 människor? Plus att så finns det fleva "hemliga" ställen som man vet gömmer massor historiska upptäkter osv, någonstans i USA. 
Sedan när urmänniskorna blev fler och fler så skulle de inte rymmas på denna jord så de krympte i storleken.Tack vare Evolution så är vi här nu, 1,5meter långa och 7 miljarder stycken.
 
Tycker ni att denna teori är helt handikappad? Då skriv till mig, och motbevisa mig, tack!