LÄS DETTA.

17.07.2014 15:37

As salamu Alaikum systrar och bröder. Jag kallar er så för att det är en skyldighet för mig att räkna er som familj, liksom att det är en skyldighet för er att räkna mig som er syster. Men jag tror att det flesta har glömt bort den delen av islam...

"O you who have believed, avoid much [negative] assumption. Indeed, some assumption is sin. And do not spy or backbite each other. Would one of you like to eat the flesh of his brother when dead? You would detest it. And fear Allah ; indeed, Allah is Accepting of repentance and Merciful."


Quranen säger att dömma någon, prata illa om någon och spionera på någon är otillåtet. Och det är Quranen ni följer va? Så varför väljer ni att dömma mig? Prata om alla fel jag gör och iakta varje steg jag tar? Jag vet att jag inte är perfekt, Allah skapade mig som mig. Liksom han skapade dig med alla dina dåliga och goda egenskaper. Alla utsätts för prövningar, men ingen utsätts för samma prövningar så alla gör inte samma misstag.

Ni säger att jag inte är muslim va? Hur kan ni säga så innan ni ens frågat mig? Ja ni ser att jag inte har haft sjal på mig på några veckor nu, men har ALLA muslimer ni känner sjal på sig? Jag vet att det ser fel ut för kufr och andra när jag först hade sjal men tog av mig. Men jag är inte tvingad till att ha sjal och jag har på mig av min egna vilja. Men just nu så går jag igenom någonting jobbigt, och ingen av er kommer någonsin få veta exakt vad. Inte för att någon av mina "systar" eller "bröder" ens har frågat mig? Ni ser att jag går utan sjal och har jeans på mig, och att jag går med människor som tar droger osv. Men vet ni varför? Därför att mina älskade systrar gett upp hoppet på mig! Jag förstår er till viss del eftersom att i början så var det jag som drog mig bort ifrån er, men nu. När ni SER med era egna ögon att något är fel. Jag gömmer mig oftast hemma, jag ler inte och jag bryr mig inte om något. Det enda ni tror direkt är att jag har bytt religion. Kan ni inte tänka er att jag fortfarande är muslim men bara behöver lite hjälp av systrar som bry sig. Nej. Ni ska prata och kolla ner på mig som om jag är skit.

Jag vet att ISLAM är den rätta vägen. Med det så menar jag inte att kristendomen och judendomen är så dåliga heller, för er som tror på det. Men jag har GUD och Quranen och Muhammed (SAW) i mitt hjärta. Och jag skulle aldrig i hela mitt liv byta bort religionen mot vilket pris som helst! Men jag måste ta min tid och bearbeta mina problem och det är så mycket lättare när man slipper höra hur dålig man är och hur mycket man skämmer ut religonen. Och om ni känner igen er i dethär så tänk över det jag har sagt.

LA ILLAH ILLA ALLAH, MUHAMMED RASOUL ALLAH. 

 

End of discussion.