R:I:P

09.05.2014 20:57

I skolan idag så samlade lärarna alla klasser i kafeterian. Dom sa "skratta inte, bli inte arga" innan vi gick. När vi var där så såg vi ett kort på en kille från skolan, ljus och skumma folk. Rektorn meddelade med skakig röst att killen på kortet, vid namn Viktor, hade gått bort igår. Självmord. 

Alla blev helt tysta och vissa började gråta. Jag själv stack ifrån såfort jag kunde. Jag kände inte killen alls, tror faktist inte någon kände honom. Men det berör ju. En 19årig kille mår så dåligt att han tar sitt eget liv. 

Folk tror att han kommer till paradiset (en bättre plats), efter döden. Men som muslim så vet jag sanningen, och den är så mycket hämskare än vad man tror. Allah är den som dömmer, men vad jag vet så är det en av de största synderna att ta någons liv, och ta sitt eget liv. Ditt liv är den störta saken som Gud har gett dig. Han har valt just DIG att promenera på denna jord, och sedan tar man bara slut på det? 

Jag hoppas verkligen att Allah är generös mot honom. Må hans straff vara milt. Amin.

 

Till alla andra som kämpar med självmordstankar osv: