Ramadan

28.06.2014 14:05

As salamu alaikum..

Jag har tårar i ögonen för att jag inte får fasta imorgon... Jag hade längtat till ramadan. Att hålla sin hunger endast för Guds skull, hålla sig borta från synder och bara ha Gud i tankarna. Be alla böner, läsa Quran och sedan vid 10 sitta vid matbordet och vänta tills man får äta! Jag hade verkligen längtat....

Ramadan är en underbar månad. Muslimer runt om i hela världen har endast Gud i tankarna denna månad. Man höjer sin tro, och får en underbar känsla i magen eftersom man håller sig borta från allt dåligt, och endast gör gott. 

“Oh you who believe! Fasting is prescribed to you as it was prescribed to those before you, that you many learn piety and rightousness” (Qur’an, al-Baqarah, 2:183)


Jag hoppas att alla muslimer lyckas fasta igenom hela denna månad och att Allah förlåter alla era synder. Inshallah, denna månad kommer vara bra för erat psyke och kropp. Amin