To do list

08.08.2014 02:44

En god vän sa till mig för några dagar sedan att, även om man dör innan man hunnit uppnå sina mål. Eller innan man hunnit bli bra så är det viktigaste vad man har för mål i livet. Vad man vill åstakomma och vad man önskar om framtiden. Om man planerat att supa tills sista dagen eller drömt om att be medans man ber. För Gud vet vad du gör, vad du vill och vad du gjort. Han vet vad som pågår inuti ditt huvud bättre än dig själv. 
Så därför ska jag skriva upp vad mina mål är. 100 procent ärligt.

(In Shaa Allah!) Innan jag dör skulle jag vilja: 

 

1. Skriva en bok om mitt liv.

2. Besöka Mecca och Iraq.

3. Gifta mig med en underbar man.

4. Göra salat utomhus på ett högt berg.

5. Börja bära burka.

6. Köpa en lägenhet till min far och se till att min mor har en sommarstuga där hon kan slappna av.

7. Sluta röka, dricka och synda.

8. Få min far att sluta dricka.

9. Köpa en vit Range Rover.

10. Bli som en kvinnlig sheikh som alla unga tjejer kan gå till och förlita sig på. 

11. Gå klart gymnasiet, samla ihop pengar och plugga vidare inom Psykologi, Historia och Religion.

12. Börja måla tavlor, även om ingen ser dom.

13. Vara en bra representant för världens vackraste religion.